חדשנות והאקתונים

הרבה מהפניות אלינו מחברות שמבקשות שנפיק להם האקתון בנושא חדשנות. בשיחה אנחנו מבינים שמישהו בארגון מתחיל לזרוק באויר את המילה “חדשנות״ כיעד ארגוני, משהו שכולם מדברים עליו בתעשיה, משהו שהמתחרים מדברים עליו, משהו שדיברו עליו בקורס או כנס. ״אז גם אנחנו רוצים כזה״.

בתהליך שלנו עם בעלי העניין בחברה/ארגון אנחנו עוזרים להבהיר שחדשנות והאקתון הם כלים, אמצעי למטרה. הם לא יעד בפני עצמו. אנו עוזרים לזקק מה הצרכים והאתגרים של הארגון. מה תחומי הצמיחה והתחרות שהוא מתמודד איתם. מה הטרנדים בתחום התוכן והתעשיה שלו. חדשנות, יזמות והאקתונים הם מתודולוגיות להפעיל את בלוטות היצירתיות מתוך הארגון ובעזרת אנשים מחוץ לארגון. חשיבה מחוץ לקופסה, לעתים רבות מחוץ לארגון, מביאה רעיונות, כיוונים, מודלים חדשים שבאמצעותם החברה תוכל להמשיך ולפעול כדי להשיג את היעדים שלה.

שואלים אותנו ״התוצרים חייבים להיות טכנולוגיים?״. כלל וכלל לא. ההאקתונים מוכרים בעיקר כפעילות הייטקיסטית גיקית. אך אנו מסבירים ומדגימים איך הכלים האלה יכולים לפעול באותה צורה כדי להביא לתוצרים שאינם טכנולוגיים, לדוגמה רעיונות למודלים/תהליכים/פתרונות שיקדמו את מטרות הארגון. בתי ספר יכולים לערוך האקתון לצוות החינוכי/לימודי ולתלמידים כדי לקדם נושאים כמו אקלים בית ספרי. שגרירויות יכולות לקדם נושאים כמו קשר בין ישראל והתפוצות. מתנ״סים יכולים לחשוב על מודלים נוספים לשילוב בין הקהילה לאוכלוסיות מיוחדות. וחברות יכולות לדייק את החזון שלהם לקראת האתגרים הבאים.

יזמות וחדשנות קוראת כשפותחים את הדלת והראש לאנשים מרקע שונה, בעלי יכולות שונות, מדיסציפלינות שונות, שיכולים לאתגר את מה שקיים ומוכר. לפעמים צריך פשוט לצאת מהמשרד ולקחת חלק בפעילות מהנה, מאתגר ויצירתית כדי לחזור חזרה לשולחן העבודה ולהניע תהליכים ורעיונות חדשים.

מעוניינים לארגן האקתון במוסד החינוכי שלכם?
מעוניינים לארגן האקתון כדי לקדם את יעדי החברה?
צרו איתנו קשר היום.